NBA start tweede deel mkb-campagne
De NBA is gestart met het tweede deel van de mkb-campagne 'Nederland rekent op zijn accountants'. Hiermee wil de beroepsorganisatie laten zien dat accountants een belangrijke rol spelen bij allerlei actuele thema's, zoals duurzaamheid en ondernemen na een pandemie. De campagne richt zich specifiek op mkb-ondernemers.
In de campagne wijst de NBA erop dat accountants een adviserende rol kunnen spelen bij dilemma's waarmee veel mkb-ondernemers worstelen, zoals cybersecurity, financiering of wanneer er dreigende continuïteitsproblemen spelen.
"Spreek je je pensioen aan, neem je een tweede hypotheek of sluit je je bedrijf? Een afweging die nogal wat emoties met zich meebrengt", zegt NBA-voorzitter Kris Douma. "Dan is het fijn als je een sparringpartner hebt van buiten de onderneming. Ook als het gaat om automatisering van werkzaamheden kan een accountant meedenken. Of als je je afvraagt hoe je ervoor zorgt dat je bedrijf ook van waarde is, als jij niet meer in het bedrijf actief bent."
Volgens Douma zit de meerwaarde van de accountant vooral in de kennis die hij heeft van een bedrijf en het inzicht dat hij heeft van de markt en andere ondernemingen. "Daardoor kan hij inschatten waar kansen voor het betreffende bedrijf liggen."
Checklist
Vorig jaar bracht de NBA de meerwaarde van de accountant al onder de aandacht door de campagne 'Nederland rekent op zijn accountants'. In de tweede fase van deze campagne brengt de NBA nieuwe ondernemersverhalen en video's over actuele thema’s onder de aandacht.
Op nba.nl/rekentop kunnen ondernemers meer informatie vinden over wat accountants voor hen kunnen betekenen. Daarnaast staan hier de nieuwe verhalen en video's en kunnen mkb-ondernemers een accountantskantoor in de buurt zoeken. Ook kunnen zij door middel van een online checklist direct zien of een accountant voor hen van toegevoegde waarde is.
Gerelateerd
Gerard en Joan rekenen op Bianca
Na anderhalf jaar in de wachtkamer is de NBA medio augustus alsnog van start gegaan met een specifiek op mkb-ondernemers gerichte campagne. Doel: de meerwaarde van...
Mkb-campagne NBA nu ook in FD en vakbladen
De campagne van de NBA om aandacht te vragen voor de meerwaarde van de accountant in de mkb-praktijk, wordt nu ook ingezet in Het Financieele Dagblad en in vakbladen.
Mkb-campagne zoekt het hogerop
De campagne van de NBA, gericht op ondernemers in het mkb, maakt sinds dit weekend ook gebruik van grote reclamemasten langs de snelweg.
Start mkb-campagne NBA goed ontvangen
De start van de nieuwe NBA-campagne, specifiek gericht op ondernemers in het mkb, is positief ontvangen door accountants in de mkb-praktijk.
Nieuwe NBA-campagne: Accountant onmisbaar in het mkb
Als voortzetting op de campagne 'Nederland rekent op zijn accountants' lanceert de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers.