Start mkb-campagne NBA goed ontvangen
De start van de nieuwe NBA-campagne, specifiek gericht op ondernemers in het mkb, is positief ontvangen door accountants in de mkb-praktijk.
De NBA trapte de campagne op maandag 16 augustus af met radiospots op verschillende zenders. Ook verschenen de eerste uitingen van de campagne op social media, zoals LinkedIn. Om aandacht te vragen voor de campagne ontvingen alle vestigingen van mkb-accountantskantoren vanuit de beroepsorganisatie bovendien een gepersonaliseerde pot met muntdrop.
De eerste reacties zijn zeker positief. "Kom ik vandaag na een vakantie in Frankrijk Nederland in gereden, vraagt mijn zoon of we Radio 538 willen opzetten", aldus John Weerdenburg (Auxilium) op LinkedIn. "En wat is het eerste wat we horen? Een prachtige commercial van de NBA over de mkb-accountant. Wat een warm welkom was dat! Accountant: een beroep om trots op te zijn!"
Droppot
De droppot voor de kantoren wordt in de reacties omschreven als "leuke attentie", een "lekkere verrassing", "hier gaan we zeker van genieten" en ook "dank voor de fijne versnapering die onze 'dappere strijders' die geen vakantie hebben al aan het verdelen zijn". Een enkeling was wat minder gelukkig met de muntdrop en legde een verband met zwart geld. Maar na uitleg vanuit de NBA dat de droppot juist als conversation piece moet werken, werd toegegeven dat de inhoud wel naar meer smaakte.
"Belangrijk is nu vooral dat kantoren de campagne zelf gaan liken en delen", benadrukt Lukas Burgering van de NBA, die nauw betrokken is bij opzet en inhoud van de mkb-campagne. Dat delen gebeurt al regelmatig. Een aantal kantoren heeft de beschikbare toolkit voor het maken van eigen uitingen ook al gevonden. Met name op LinkedIn komen inmiddels de nodige maatwerkvarianten van kantoren voorbij.
In de komende weken krijgt de mkb-campagne van de NBA verder invulling met advertenties in vakbladen, het FD, videoclips op de social media en vanaf 22 augustus ook buitenreclame. De campagne loopt tot eind van dit jaar. Alle informatie is te vinden via nba.nl/rekentop.
Gerelateerd
NBA start tweede deel mkb-campagne
De NBA is gestart met het tweede deel van de mkb-campagne 'Nederland rekent op zijn accountants'. Hiermee wil de beroepsorganisatie laten zien dat accountants een...
Gerard en Joan rekenen op Bianca
Na anderhalf jaar in de wachtkamer is de NBA medio augustus alsnog van start gegaan met een specifiek op mkb-ondernemers gerichte campagne. Doel: de meerwaarde van...
Mkb-campagne NBA nu ook in FD en vakbladen
De campagne van de NBA om aandacht te vragen voor de meerwaarde van de accountant in de mkb-praktijk, wordt nu ook ingezet in Het Financieele Dagblad en in vakbladen.
Mkb-campagne zoekt het hogerop
De campagne van de NBA, gericht op ondernemers in het mkb, maakt sinds dit weekend ook gebruik van grote reclamemasten langs de snelweg.
Nieuwe NBA-campagne: Accountant onmisbaar in het mkb
Als voortzetting op de campagne 'Nederland rekent op zijn accountants' lanceert de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers.