Nieuws

Nieuwe NBA-campagne: Accountant onmisbaar in het mkb

Als voortzetting op de campagne 'Nederland rekent op zijn accountants' lanceert de NBA vanaf 16 augustus een nieuwe campagne, die zich specifiek richt op mkb-ondernemers.

Oorspronkelijk zou de mkb-campagne begin maart 2020 van start gaan. Maar al direct na de start werd besloten de campagne op te schorten, vanwege de coronapandemie en de eerste lockdown. Hoewel de meerwaarde van de accountant zeker in de afgelopen anderhalf jaar voor veel ondernemers extra zichtbaar werd, waren de onzekerheden tegelijk te groot.

Nieuw bureau

Vanaf 16 augustus start de specifieke mkb-campagne alsnog, met uitingen die doorlopen tot eind van dit jaar. De inhoud is in nauw overleg met de Commissie MKB van de NBA tot stand gekomen. Ook is in de tussentijd een nieuw communicatiebureau geselecteerd. Eerder werd samengewerkt met het Haagse bureau Winkelman en Van Hessen, maar voor de mkb-campagne viel de keus op bureau Verheul uit Alphen aan den Rijn.

Dit bureau was al actief voor de NBA, onder meer bij de productie van het magazine Accountant en de vormgeving van diverse uitingen. Ook tekende Verheul eerder voor de paginagrote advertentie van de NBA in de landelijke dagbladen, waarmee in januari jl. aandacht werd gevraagd voor de rol van de accountant en voor het publiek belang van de NOW-toetsing.

Mkb-campagne

In de nieuwe campagne wordt de meerwaarde van een accountant voor ondernemers in het mkb nog eens onderstreept. Accountants doen immers veel meer dan alleen de boekhouding, fiscale aangiften en het samenstellen van jaarstukken. Of je een start-up bent of een gevestigd familiebedrijf, internationaal opererend of geworteld in je eigen regio, klaar voor uitbreiding of op zoek naar opvolging: iedere ondernemer moet kunnen vertrouwen op een breed, deskundig advies en een kritische blik. Met een accountant halen ondernemers een sparringpartner in huis, zo benadrukt de NBA-campagne.

MKB-campagne boer 900x590

De toon van de campagne sluit daarbij aan. De payoff 'Nederland rekent op zijn accountants' komt nog steeds terug, maar in de uitingen is die telkens persoonlijker: 'Jan en Jan Herm rekenen op Francien'. In de printuitingen wordt ook gewerkt met echte ondernemers en hun eigen accountants, dus niet met acteurs of modellen. Via een reeks advertenties in landelijke media en vakbladen worden uiteenlopende thema's besproken waarin accountants hun meerwaarde bewijzen.

De campagne is zichtbaar via radiospots op onder meer Skyradio, 538, Radio Veronica en BNR Nieuwsradio. In september, oktober en november staan printadvertenties gepland in het FD. Ook branded content, outdoorreclame en een hele reeks advertenties in vakbladen staan op de planning.  De eerste radiospotjes zijn te horen vanaf maandag 16 augustus. De campagne loopt door tot week 49 van dit jaar.

Meer informatie voor ondernemers en accountants

Op nba.nl/rekentop vinden ondernemers veel praktische informatie over wat accountants precies voor hen kunnen betekenen. Ook zijn daar verhalen en video's van andere ondernemers te lezen en kunnen mkb-ondernemers een accountantskantoor in de buurt vinden. Via een online checklist kunnen zij bovendien direct zien of een accountant voor hen van toegevoegde waarde is.

Voor mkb-accountants is een toolkit beschikbaar, waarmee zij zelf gratis advertenties, banners en social-media content met hun eigen naam en logo kunnen maken. Ook kan een gevelbord in de stijl van de campagne worden besteld.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.