Nieuws

Enquête: veel waardering voor NBA HELPT

Met name voor de inspanningen van de Helpdesk Vaktechniek is veel waardering vanuit NBA-leden. Dat blijkt uit een korte enquête over het speciaal voor de coronacrisis opgezette NBA HELPT-platform.

Naast de vaktechnische helpdesk, die door 66 procent van de respondenten wordt genoemd, is er waardering voor de 'corona-alert' (NBA Alert 42), het coronadossier op Accountant.nl en de groeiende lijst FAQ's op nba.nl.

Het NBA HELPT-platform werd een maand geleden gestart om leden te helpen met vragen over de gevolgen van het coronavirus. Daarvoor zijn alle hulplijnen van de NBA online bij elkaar gezet. Inmiddels is het platform zo’n achttienduizend keer bezocht.

Suggesties

In de enquête is ook gevraagd hoe het platform leden verder kan bijstaan. In reactie daarop noemen leden onder meer good practices van kantoren over het omgaan met betalingsachterstand of liquiditeitsproblemen en een groter online cursusaanbod. Advies over hoe branches zich ontwikkelen tijdens corona wordt eveneens genoemd. Ook een 'vacature-dashboard voor opdrachtloze zzp'ers en kantoren' wordt gesuggereerd.

En er wordt gevraagd om gratis webinars, want "geen inkomen, wel tijd momenteel". Hier worden leden op hun wenken bediend: vandaag organiseert de NBA een eerste webinar voor de mkb-praktijk, op 23 april een tweede voor de auditpraktijk.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.