NBA start mkb-campagne
Als vervolg op de in september 2019 ingezette publiekscampagne 'Nederland rekent op zijn accountants' start de NBA met een campagne specifiek gericht op ondernemers in het mkb.
Doel van de vervolgcampagne is om duidelijk te maken wat de toegevoegde waarde is van de accountant als sparringpartner van de ondernemer in het midden- en kleinbedrijf. Een ondernemer die anno nu ook steeds meer geconfronteerd wordt met complexe en strategische vraagstukken. "Het mkb is de ruggengraat van de Nederlandse economie", aldus Lukas Burgering, manager externe communicatie van de NBA, "en de accountant in het mkb is daarbij een onmisbare factor".
Met een accountant halen ondernemers niet alleen hoogstaande expertise in huis, maar ook iemand om op te vertrouwen. "De toegevoegde waarde daarvan zorgt vaak voor een hechte band tussen ondernemer en accountant, die tot uitdrukking komt in het statement 'typisch mijn accountant'", stelt Burgering. "In ons onderzoek merkten we dat heel veel ondernemers spreken over 'mijn accountant' en dat zegt veel."
Radio en vakbladen
De mkb-campagne, dit keer dus specifiek gericht op ondernemers, werd opnieuw ontwikkeld samen met communicatiebureau Winkelman en Van Hessen en de Commissie MKB van de NBA. Het motto van de campagne blijft als voorheen 'Nederland rekent op zijn accountants'.
Om de mkb-ondernemer te bereiken is de campagne te beluisteren via een aantal radiozenders (Radio 1,2, 3 en 5 en Q Music), zijn er uitingen op LinkedIn en Facebook en ook in vakbladen voor diverse mkb-sectoren. De campagne loopt van maart tot en met mei 2020. Meer informatie is te vinden via nba.nl/rekentop.
Gerelateerd

NBA start tweede deel mkb-campagne
De NBA is gestart met het tweede deel van de mkb-campagne 'Nederland rekent op zijn accountants'. Hiermee wil de beroepsorganisatie laten zien dat accountants een...
Gerard en Joan rekenen op Bianca
Na anderhalf jaar in de wachtkamer is de NBA medio augustus alsnog van start gegaan met een specifiek op mkb-ondernemers gerichte campagne. Doel: de meerwaarde van...

Mkb-campagne NBA nu ook in FD en vakbladen
De campagne van de NBA om aandacht te vragen voor de meerwaarde van de accountant in de mkb-praktijk, wordt nu ook ingezet in Het Financieele Dagblad en in vakbladen.

Mkb-campagne zoekt het hogerop
De campagne van de NBA, gericht op ondernemers in het mkb, maakt sinds dit weekend ook gebruik van grote reclamemasten langs de snelweg.

Start mkb-campagne NBA goed ontvangen
De start van de nieuwe NBA-campagne, specifiek gericht op ondernemers in het mkb, is positief ontvangen door accountants in de mkb-praktijk.