NBA start campagne voor accountantsberoep
Met een paginagrote advertentie in het FD van 10 september start de NBA een campagne voor het accountantsberoep. Doel is om het imago van de accountant te verbeteren en de relevantie van het beroep voor de samenleving te verduidelijken.
Naast de FD-advertentie worden vanaf 9 september radiospots uitgezonden op Radio 1 en BNR en zijn er uitingen op LinkedIn en Nu.nl. Motto van de campagne is 'Nederland rekent op zijn accountants'.
Het publiek belang van het accountantsberoep staat in de campagne voorop. De campagne toont 'gewone' Nederlanders, die op het eerste oog niets met accountants te maken hebben. Toch, zo legt de campagne uit, is het ook in het belang van deze mensen dat accountants hun werk doen. Zij zijn ieder immers één van de 17 miljoen Nederlanders die het publiek belang met elkaar delen.
NBA-directeur Harm Mannak stelt in een toelichting tegenover Accountant.nl dat er "voldoende bewijslast" is om als sector naar buiten te treden en de maatschappelijke relevantie van het beroep te claimen, "want die kunnen we gewoon waarmaken".
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatiebureau Winkelman en Van Hessen, na reputatieonderzoek door bureau Motivaction. De eerste campagneperiode loopt tot medio november. Bedoeling is om de campagne in 2020 door te zetten. Meer informatie is beschikbaar via nba.nl/rekentop. Hier is ook al het campagnemateriaal beschikbaar.
Gerelateerd

NBA start tweede deel mkb-campagne
De NBA is gestart met het tweede deel van de mkb-campagne 'Nederland rekent op zijn accountants'. Hiermee wil de beroepsorganisatie laten zien dat accountants een...
Gerard en Joan rekenen op Bianca
Na anderhalf jaar in de wachtkamer is de NBA medio augustus alsnog van start gegaan met een specifiek op mkb-ondernemers gerichte campagne. Doel: de meerwaarde van...

Mkb-campagne NBA nu ook in FD en vakbladen
De campagne van de NBA om aandacht te vragen voor de meerwaarde van de accountant in de mkb-praktijk, wordt nu ook ingezet in Het Financieele Dagblad en in vakbladen.

Mkb-campagne zoekt het hogerop
De campagne van de NBA, gericht op ondernemers in het mkb, maakt sinds dit weekend ook gebruik van grote reclamemasten langs de snelweg.

Start mkb-campagne NBA goed ontvangen
De start van de nieuwe NBA-campagne, specifiek gericht op ondernemers in het mkb, is positief ontvangen door accountants in de mkb-praktijk.