Deloitte en PwC varen mee met Canal Parade
PwC en Deloitte varen aanstaande zaterdag mee met de Canal Parade van Pride Amsterdam. PwC doet dit voor het derde jaar op rij met een eigen boot, voor Deloitte is dit de eerste keer.
"PwC vindt diversiteit en inclusiviteit belangrijk. Wij vinden het belangrijk dat onder meer LHBT'ers zich bij ons vrij en veilig voelen. Door sponsor te zijn van Pride Amsterdam en mee te varen tijdens de Canal Parade, uiten wij dit", aldus Marc Borggreven, bestuurslid van PwC en verantwoordelijk voor Human Capital. PwC is sinds 2016 sponsor van Pride Amsterdam en neemt dit jaar voor de achtste maal deel aan de Canal Parade.
"Voor Deloitte is deelname aan Pride een mijlpaal omdat we geloven dat being your authentic self belangrijk is voor iedere individu en voor elke professional. Dat is ook het belangrijkste doel van ons LGBT-netwerk GLOBE: een omgeving creëren waarin je kunt zijn wie je werkelijk bent, zonder de druk te voelen om jezelf te verbergen of je te verontschuldigen", aldus Jeroen Huizer, Business Chemistry Lead voor Deloitte en bestuurslid van GLOBE Nederland
Op de boot van PwC varen PwC'ers van het GLEE-netwerk (Gays, Lesbians and Everyone) mee, maar ook het vrouwennetwerk, multiculturele netwerk en netwerk van PwC'ers met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn vertegenwoordigd.
Spiderman
Het thema van de 22ste editie van Pride Amsterdam, die plaatsvindt van 28 juli tot en met 5 augustus, is 'Heroes'. In aanloop naar de aankomende Canal Parade, het Amsterdamse hoogtepunt van de jaarlijkse Gay Pride, loopt het bij verkleedwinkels storm op de superheldenkostuums. Degenen die nog geen kostuum hebben en graag origineel willen zijn, kunnen gebruikmaken van onderzoek van verkleedwinkel Feestkleding 365, die onderzocht wat momenteel het populairste superheldenkostuum is onder bezoekers van de Canal Pride. Op plaats één staat Spiderman, gevolgd door Batman, Superman, de Joker en Catwoman.
Gerelateerd

KPMG US verwijdert transparantierapporten en past diversiteitsbeleid aan
Na Deloitte en PwC waait ook KPMG US mee met de huidige aanval van de Amerikaanse overheid op diversiteitsbeleid en transparantie. Het accountants- en advieskantoor...

Ook Deloitte US past diversiteitsbeleid aan
De Amerikaanse Deloitte-organisatie heeft werknemers die aan overheidsopdrachten werken gevraagd om 'gender pronouns' uit hun e-mailhandtekeningen te verwijderen....

CARE-rapport: Gelijke rechten en kansen voor vrouwen versterken wereldeconomie met 20 procent
Op Internationale Mensenrechtendag, aan het einde van CARE's zestiendaagse campagne Without Fear tegen geweld tegen vrouwen en meisjes, deelt CARE een rapport over...

'Je werk is na je zwangerschap hetzelfde, maar je leven niet'
Hoe combineer je gezin en carrière? Die vraag staat centraal tijdens een event dat de NBA-community Diversiteit en Inclusie in januari aanstaande organiseert voor...

Loonkloof tussen mannen en vrouwen nog altijd twaalf procent
Vrouwen verdienen gemiddeld twaalf procent minder per uur dan mannen. In de tien meest voorkomende beroepen waar overwegend mannen werken, is de loonkloof gemiddeld...