Nieuws

PwC benoemt creatief directeur

PwC heeft ervaren reclamemaker Rodger Beekman aangetrokken. Hij gaat als creative director het Experience Center van PwC “voorzien van innovatieve, creatieve en business concepten”.

Dat meldt de reclamevaksite Adformatie. Beekman zal zich ook richten op verdere uitbouw van het creatieve team binnen PwC. Binnen het Experience Center wordt gewerkt aan technologie, business design en creatie, met als doel organisaties te helpen bij het maken van een digitaliseringsslag die bijdraagt aan hun groei.

Beekman was eerder als topcreatief werkzaam bij grote reclamebureaus als TBWA, BSUR, BBDO, BPG/Bates, Havas Worldwide, MullenLowe en 60 layers of cake, waarvan hij medeoprichter is. Zijn reclamewerk werd diverse malen bekroond.

Dominantie

Volgens Adformatie is de overstap van Beekman nieuw bewijs van een toenemende dominantie van consultancybureaus in de marketingcommunicatiewereld. "Klanten van PwC hebben naast advies en technologie ook behoefte aan ideeën, concepten en creativiteit. We zullen steeds meer creatieven, business designers, dataspecialisten, et cetera gaan aantrekken", aldus woordvoerder Koen Jonker tegenover de reclamesite.

PwC is niet de enige accountants- en adviesorganisatie die zich begeeft in de paarse-broeken-en-vierkante-brillen-wereld van de digitale (marketing)communicatie. In oktober 2017 kondigde Deloitte aan in de voormalige Citroën-garage in Amsterdam-Zuid een nieuwe ‘Digital Garage’ op te zetten, als creatieve tak van Deloitte Digital. 

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.