PwC benoemt creatief directeur
PwC heeft ervaren reclamemaker Rodger Beekman aangetrokken. Hij gaat als creative director het Experience Center van PwC “voorzien van innovatieve, creatieve en business concepten”.
Dat meldt de reclamevaksite Adformatie. Beekman zal zich ook richten op verdere uitbouw van het creatieve team binnen PwC. Binnen het Experience Center wordt gewerkt aan technologie, business design en creatie, met als doel organisaties te helpen bij het maken van een digitaliseringsslag die bijdraagt aan hun groei.
Beekman was eerder als topcreatief werkzaam bij grote reclamebureaus als TBWA, BSUR, BBDO, BPG/Bates, Havas Worldwide, MullenLowe en 60 layers of cake, waarvan hij medeoprichter is. Zijn reclamewerk werd diverse malen bekroond.
Dominantie
Volgens Adformatie is de overstap van Beekman nieuw bewijs van een toenemende dominantie van consultancybureaus in de marketingcommunicatiewereld. "Klanten van PwC hebben naast advies en technologie ook behoefte aan ideeën, concepten en creativiteit. We zullen steeds meer creatieven, business designers, dataspecialisten, et cetera gaan aantrekken", aldus woordvoerder Koen Jonker tegenover de reclamesite.
PwC is niet de enige accountants- en adviesorganisatie die zich begeeft in de paarse-broeken-en-vierkante-brillen-wereld van de digitale (marketing)communicatie. In oktober 2017 kondigde Deloitte aan in de voormalige Citroën-garage in Amsterdam-Zuid een nieuwe ‘Digital Garage’ op te zetten, als creatieve tak van Deloitte Digital.
Gerelateerd
De 'visitekaartjes' van de top 30 accountantskantoren
In de nieuwe Trends in Accountancy staat, zoals gebruikelijk, een top 30 van de grootste accountantskantoren in Nederland. Wat zijn de overeenkomsten en vooral de...
'Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing'
Zakelijke dienstverleners die meer tijd en geld aan business development en marketing spenderen, presteren beter dan hun branchegenoten. Deze koplopers zijn effectiever...
Meeste mkb-kantoren hebben geen social mediastrategie
De meeste mkb-accountants maken nog geen gebruik van social media. De interesse is er, maar het ontbreekt aan een duidelijke strategie. Dat blijkt uit onderzoek...
Geen reclameborden meer langs het veld
Waar het ooit begon met een Speurder, zoals je die soms nog achterop de krant tegenkomt, zijn accountantsorganisaties na het breken van de ban in 1987 stevig aan...
Acht pijlers onder het commercieel resultaat van accountants, adviseurs en advocaten - deel 2
Ooit waren persoonlijke relaties, ondersteund met een paar folders en seminars, voldoende voor accountants, consultants en advocaten om aan interessante klanten...