KPMG opent exclusieve club in Londen
KPMG opent in de chique wijk Mayfair een exclusieve club die alleen toegankelijk is voor partners en cliënten.
Dat schrijft de Financial Times. De nieuwe club, genaamd No. 20, zit in een vijf verdiepingen tellend gebouw op 20 Grosvenor Street, een van de duurste straten in Londen. De club heeft een restaurant, een presentatieruimte, een business lounge, vergaderkamers en een bar met een terras op de vierde verdieping. 'Vijf verdiepingen waarop u uw conversaties en zakelijke relaties naar een hoger niveau kunt tillen', aldus het reclamemateriaal voor de club.
"We wilden een ruimte creëren in West End waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar kunnen mengen en een plek hebben om even te relaxen", zegt Simon Collins, chairman van KPMG UK. "Non-execs die veel vergaderingen hebben kunnen zich soms behoorlijk eenzaam voelen als ze geen basis hebben. Dit is dus een plek waar ze heen kunnen gaan, hun koffer neer kunnen zetten, iets af kunnen typen, een taxi bellen, een douche nemen, een kop koffie drinken en een sandwich eten, en andere mensen ontmoeten."
De wijk Mayfair heeft een sterke aantrekkingskracht op de internationale jetset, vanwege de vele exclusieve clubs, luxe winkels en dure restaurants. Veel clubs in de omgeving kennen een prijzig deurbeleid; zo moet men 1.875 Britse pond per jaar betalen om toegang te krijgen tot Mark Birley's 5 Hertford Street, wat om de hoek zit van de nieuwe KPMG-locatie.
Bij KPMG is de toegang gratis, maar er zit een addertje onder het gras: je moet in gesprek met een accountant van KPMG, anders krijg je alleen koffie en frisdrank, met eventueel een koekje erbij. Want, zegt KPMG, als bezoekers gratis alles zouden mogen drinken en eten dan zou de Britse belastingdienst dit aanmerken als een belastingvoordeel…