Nieuws

'Ook Volkswagen maakt van Skoda tot Bentley'

Het nieuwe budgetlabel van Grant Thornton is geen ‘volksverlakkerij’ maar een duidelijk antwoord op een behoefte in de markt, zegt GT-bestuurder Marcel Welsink.

Welsink zegt dat in een discussie met Novak-directeur Guus Ham in aflevering 3 van Accountant TV over prijsconcurrentie in de mkb-markt.

Ham noemt in die uitzending het budgetlabel van Grant Thornton - waar accountants die er willen werken hun titel moeten opgeven - een "vorm van volksverlakkerij". Dit omdat de klant de illusie zou hebben zaken te doen met een accountant, terwijl deze in werkelijkheid niet meer onder de regelgeving voor accountants valt. "Dat vind ik niet goed en ik vind het ook weinig eer doen aan het beroep zelf."

Welsink vergelijkt de gang van zaken daarentegen met die in andere markten, waar producten worden afgestemd op de behoeften die bij klanten aanwezig zijn. "Vergelijk het bijvoorbeeld met een bedrijf als Volkswagen. Dat maakt van Skoda's tot aan Bentley's, een hele range aan producten in verschillende kwaliteiten en prijsklassen. Het gaat er in onze visie om wat die klant eigenlijk wil. Wat voor type dienstverlening en op welk niveau?"

"Als Grant Thornton staan we uiteraard voor de algemene kwaliteit binnen onze organisatie. We doen dit juist onder een ander label omdat het een ander product is en we juist niet willen dat onze klanten het gaan verwarren. Er is dus helderheid over wat de klant van ons mag verwachten. We bieden een staalkaart aan waaruit de klant kan kiezen. En daar gaat het uiteindelijk om."

> Bekijk Accountant TV, aflevering 3

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.