'Accountantskantoren lopen achter qua marketing'
Accountantskantoren doen in vergelijking met andere branches weinig aan marketing, ondanks dat veel kantoren positionering en klanten werven zien als de belangrijkste prioriteiten.
Dit blijkt uit de Marketing Accountancy Barometer van Humanwize. Humanwize deed onderzoek onder 50 accountantskantoren, variërend van 1-5 fte tot meer dan 200 fte. 70 Procent van de kantoren ziet het werven van nieuwe klanten als belangrijkste uitdaging en 68 procent vindt het verbeteren van de positionering en het vergroten van het onderscheidend vermogen eveneens belangrijk. 54 Procent van de kantoren heeft echter geen marketingplan en 46 procent heeft geen vast marketingbudget. Marketingmiddelen zoals Adwords, Linkedin en marktonderzoek worden door een meerderheid van de kantoren niet gebruikt:
- Adwords, 52 procent geeft hier niets aan uit
- Marketing Automation, 54 procent geeft hier niets aan uit
- Contentmarketing, 50 procent geeft hier niets aan uit
- Webinars, 70 procent geeft hier niets aan uit
- Marktonderzoek, 52 procent geeft hier niets aan uit
- LinkedIn Ads, 52 procent geeft hier niets aan uit
- Videomarketing, 64 procent geeft hier niets aan uit
Gerelateerd

De 'visitekaartjes' van de top 30 accountantskantoren
In de nieuwe Trends in Accountancy staat, zoals gebruikelijk, een top 30 van de grootste accountantskantoren in Nederland. Wat zijn de overeenkomsten en vooral de...
'Snelgroeiende zakelijke dienstverleners investeren meer in marketing'
Zakelijke dienstverleners die meer tijd en geld aan business development en marketing spenderen, presteren beter dan hun branchegenoten. Deze koplopers zijn effectiever...

PwC benoemt creatief directeur
PwC heeft ervaren reclamemaker Rodger Beekman aangetrokken. Hij gaat als creative director het Experience Center van PwC “voorzien van innovatieve, creatieve en...

Meeste mkb-kantoren hebben geen social mediastrategie
De meeste mkb-accountants maken nog geen gebruik van social media. De interesse is er, maar het ontbreekt aan een duidelijke strategie. Dat blijkt uit onderzoek...
Geen reclameborden meer langs het veld
Waar het ooit begon met een Speurder, zoals je die soms nog achterop de krant tegenkomt, zijn accountantsorganisaties na het breken van de ban in 1987 stevig aan...