Baker Tilly UK: klanten verloren door 'low-balling'
Baker Tilly wijt de winstdaling in het Verenigd Koninkrijk deels aan het verlies van bestaande klanten door te goedkoop offrerende concurrenten.
Dat schrijft het kantoor in het net verschenen jaarverslag. De winst voor belastingen daalde van 15,8 miljoen naar 7,2 miljoen pond.
In het jaarverslag stelt Baker Tilly dat ondanks het feit dat het kantoor een aantal grote klanten wist binnen te halen, "this was offset by not only normal attrition due to client sales, but also lost retenders against low-ball pricing".
Toch zegt Baker Tilly zich te willen houden aan de langetermijnvisie van kwalitatief hoogstaande accountantscontrole tegen een "sensible and commercial rate".
Gerelateerd
ING: Gebrek aan accountants remt groei en zorgt voor hogere tarieven
Het aantal gefactureerde uren in de accountancybranche groeit in 2023 naar verwachting iets minder dan in 2022, vooral door afnemende vraag naar adviesdiensten....
Auditfees in VS staan onder druk
Grote Amerikaanse bedrijven hebben de kosten voor accountantscontroles vorig jaar lager dan de inflatie weten te houden. Dat zet druk op de grote accountantsorganisaties,...
Accountants over inflatie en hogere tarieven: 'Dit is geen storm die je even uitzit'
De inflatie is de afgelopen maanden voor het eerst in veertig jaar gestegen naar dubbele cijfers. Hoe gaan accountantskantoren om met de nieuwe economische realiteit?...
Mazars vertrekt bij British Steel om tarief voor controle
Mazars trekt zich terug als controlerend accountant van British Steel. Het staalbedrijf gaat niet akkoord met een verzoek van de accountant voor een minimumtarief...
Audit blijft belangrijkste inkomstenbron voor accountantskantoren in de VS
Hoewel het groeitempo van de kosten die accountantskantoren in rekening brengen voor niet-auditdiensten sneller stijgt dan voor auditdiensten, blijft audit de belangrijkste...