Nieuws

Verbeteren service grootste uitdaging accountants

62% van de accountants in het mkb ziet het verbeteren van de eigen service als belangrijkste uitdaging om zich te onderscheiden en beter te concurreren.

Dit in tegenstelling tot andere sectoren waar vooral kostenverlaging prioriteit heeft, doordat er meer gedaan moet worden met  minder mensen. 'Slechts' 33% van de accountants beschouwt kostenverlaging als een zakelijke uitdaging, hoewel 42% aangeeft dat er een sterke druk ligt op hun tarieven. Voor 30% is het vinden van nieuwe klanten het meest belangrijk.

Dit blijkt uit de onlangs, in opdracht van Exact, uitgevoerde MKB Cloud Barometer 2013  door IT-onderzoeksbureau Pb7.

Als het gaat om serviceverbetering richten accountants hun pijlen op het ontwikkelen van hun adviesrol (40%) en het verbeteren van de klanttevredenheid (42%). De praktijk laat namelijk zien dat klanten van accountants- en administratiekantoren steeds vaker en steeds meer strategisch advies willen over bedrijfsvoering, en ook behoefte hebben om daarover te sparren.

Dit vraagt van de accountants om hun administratieve taken zo efficiënt mogelijk in te richten, zodat er meer tijd vrijgemaakt kan worden voor betere dienstverlening. Bijna de helft (47%) ziet hierbij een belangrijke rol weggelegd voor IT, waarbij vooral het gebruik van mobiele apparatuur in opmars is. Ruim eenderde (35%) van de accountants ziet cloudoplossingen als ondersteunend.

 

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.