Nieuws

Fullservice-dienstverlening Flynth leidt tot samenvoeging kantoren

Achter het vertrek van Flynth uit Uden ligt het strategische besluit ten grondslag om fullservice-dienstverlening vanuit elke vestiging aan te bieden. Doorvoering van het concept zal volgens de organisatie in enkele gevallen leiden tot het samenvoegen van vestigingen.

"Flynth heeft het principebesluit genomen om alle vestigingen fullservice te maken," aldus een schriftelijke verklaring van Flynth aan Accountant.nl. In de verklaring geeft Flynth aan wat onder fullservice wordt verstaan: elke vestiging beschikt, naast een team dat de basisdienstverlening verzorgt, over eigen tweedelijns adviseurs (juridisch, fiscaal, bedrijfskundig, arbeidszaken etc.). Dit vergroot de onderlinge kennisdeling en dat leidt tot kwalitatief hoogwaardigere dienstverlening aan klanten.

Het besluit vloeit voort uit de vraag van de klant, aldus Flynth. Het klantcontact verloopt voor het grootste deel online. "Het draait daarbij om bereikbaarheid; de fysieke nabijheid van het kantoor wordt minder belangrijk. De ontwikkeling betekent dat we vanuit deze fullservice-vestigingen een groter gebied gaan bedienen en dat op sommige locaties in het land vestigingen die dicht bij elkaar in de buurt liggen, worden samengevoegd."

De verklaring van Flynth komt na het initiatief van drie Udense kantoren, waaronder één accountantskantoor, dat het vertrek uit Uden aangreep om zichzelf als alternatief aan lokale ondernemers te presenteren. Flynth ervaart deze actie niet als een bedreiging: "Concurrentie is gezond en houdt ons scherp," aldus de verklaring.

"Wij volgen daarin onze eigen visie. De toekomst van onze sector ligt niet in de basisdienstverlening - die moet gewoon staan - maar in de kwaliteit van het geleverde advies."

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.