Fullservice-dienstverlening Flynth leidt tot samenvoeging kantoren
Achter het vertrek van Flynth uit Uden ligt het strategische besluit ten grondslag om fullservice-dienstverlening vanuit elke vestiging aan te bieden. Doorvoering van het concept zal volgens de organisatie in enkele gevallen leiden tot het samenvoegen van vestigingen.
"Flynth heeft het principebesluit genomen om alle vestigingen fullservice te maken," aldus een schriftelijke verklaring van Flynth aan Accountant.nl. In de verklaring geeft Flynth aan wat onder fullservice wordt verstaan: elke vestiging beschikt, naast een team dat de basisdienstverlening verzorgt, over eigen tweedelijns adviseurs (juridisch, fiscaal, bedrijfskundig, arbeidszaken etc.). Dit vergroot de onderlinge kennisdeling en dat leidt tot kwalitatief hoogwaardigere dienstverlening aan klanten.
Het besluit vloeit voort uit de vraag van de klant, aldus Flynth. Het klantcontact verloopt voor het grootste deel online. "Het draait daarbij om bereikbaarheid; de fysieke nabijheid van het kantoor wordt minder belangrijk. De ontwikkeling betekent dat we vanuit deze fullservice-vestigingen een groter gebied gaan bedienen en dat op sommige locaties in het land vestigingen die dicht bij elkaar in de buurt liggen, worden samengevoegd."
De verklaring van Flynth komt na het initiatief van drie Udense kantoren, waaronder één accountantskantoor, dat het vertrek uit Uden aangreep om zichzelf als alternatief aan lokale ondernemers te presenteren. Flynth ervaart deze actie niet als een bedreiging: "Concurrentie is gezond en houdt ons scherp," aldus de verklaring.
"Wij volgen daarin onze eigen visie. De toekomst van onze sector ligt niet in de basisdienstverlening - die moet gewoon staan - maar in de kwaliteit van het geleverde advies."
Gerelateerd

Bestuurders bij vertrek vooral lovend over Countus Groep
Accountants- en adviesorganisatie Countus Groep maakte vlak voor de feestdagen bekend dat Bob Seemann en Dijan Bruins vertrekken als raad van bestuur van Countus....
Revival van de dorpsaccountant 2.0
Jarenlange schaalvergroting verdreef de accountant van het platteland naar de stad. Maar de laatste jaren maken dorpsaccountants een comeback. In een nieuwe vorm,...

Benchmark Accountancy: Groei, arbeidsmarktkrapte en tariefstijgingen
De bevindingen uit het jongste benchmarkonderzoek van Full Finance wijzen op een gematigde groei van accountantskantoren, maar ook op enkele zorgpunten zoals arbeidsmarktkrapte...

Brits PwC wil medewerkers vaker op kantoor zien
De Britse PwC-organisatie heeft via een memo de 26.000 werknemers gemeld dat de organisatie een strenger hybride beleid gaat voeren als het gaat om kantoorbezoek....
De klant is geen koning meer
De hoge werkdruk binnen accountantskantoren leidt er toe dat niet alleen nieuwe, maar ook bestaande klanten kritisch tegen het licht worden gehouden. De klant waar...