Deloitte lasert nieuwsjaarswens
Deloitte heeft de jaarwisseling aangegrepen om zich als innovatief en duurzaam te profileren. Getwitterde nieuwjaarswensen werden in laser geprojecteerd op de gevel van de Rotterdamse Maastoren, waar het hoofdkantoor van Deloitte Nederland is gevestigd.
De actie, aanvankelijk ontwikkeld als originele nieuwjaarsgroet van Deloitte voor studenten, bereikte meer dan 150.000 mensen. Ongeveer duizend twitteraars stuurden zo'n tweeduizend nieuwjaartweets. Het totaal aantal impressies van deze 'crowdsource-actie' ligt zelfs boven de 720.000 tweets, aldus Tweetreach.
"De meest opvallende berichten waren een huwelijksverzoek en een open sollicitatie", vertelt woordvoerster Wilma Bontes van Deloitte. "Als Deloitte wilden wij graag een innovatieve, duurzame en positieve Nieuwjaarsactie opzetten. Hierdoor hebben wij geen nieuwjaarswensen per post gestuurd en boden wij ook vele andere mensen om op een duurzame manier Nieuwjaar te wensen. Men hoefde er ook niet voor in Rotterdam te zijn, de tweets waren online ook te volgen. Verder kozen wij bewust voor laser in plaats van projectie, omdat laser relatief gezien milieuvriendelijker is."