Nieuws

PricewaterhouseCoopers wordt PwC

PricewaterhouseCoopers heeft haar huisstijl vernieuwd om haar wereldwijde netwerk sterker en moderner aan haar klanten, mensen en markten te presenteren. Centraal in de nieuwe huisstijl staat het vereenvoudigde logo dat bestaat uit de initialen 'PwC' in kleine letters en dat de volledige naam PricewaterhouseCoopers vervangt.

Sinds de fusie in 1998 worden in de praktijk de initialen 'PwC' en de volledige naam PricewaterhouseCoopers zowel binnen als buiten PwC door elkaar heen gebruikt. Door nu voor één consistent gebruik van de naam te kiezen, wordt de herkenbaarheid van PwC wereldwijd versterkt.

'PricewaterhouseCoopers' blijft nog steeds de volledige juridische naam van de wereldwijde organisatie en wordt bijvoorbeeld gebruikt bij het tekenen van accountantsverklaringen.

Het nieuwe logo is ontwikkeld in overleg met de klanten, partners en medewerkers van PwC. Resultaat is een logo dat gemakkelijker is in gebruik en beter geschikt voor digitaal en online gebruik.

De nieuwe visuele identiteit zal 'live' gaan op maandag 20 september, als PwC haar websites wereldwijd omzet naar de nieuwe huisstijl. Een omvangrijke operatie die plaatsvindt in de 151 landen waar PwC met ruim 160.000 mensen actief is.

In Nederland benut PwC haar sponsorship met Oranje om tijdens de EK-wedstrijd Nederland - Zweden de nieuwe naam breed te presenteren. Vanaf dan zal de naamswijziging door middel van radiocommercials en online- en dagbladadvertenties in Nederland onder de aandacht worden gebracht.

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.