BDO opent advieskantoor als winkelconcept
BDO Accountants en Adviseurs opent volgende week vrijdag zijn eerste 'Business Point', een compleet advieskantoor met de laagdrempeligheid van een winkel.
Klanten en niet-klanten van het kantoor kunnen er spreekkamers huren, voorafgaand aan een vergadering nog even hun mail checken of zonder afspraak binnenlopen om met een BDO-adviseur te spreken.
Met dit nieuwe kantoor wil BDO zijn lokale dienstverlening laten aansluiten op de huidige - flexibele en open - manier van ondernemen. BDO is naar eigen zeggen het eerste accountantskantoor in Nederland dat dit concept invoert.
BDO's eerste Business Point staat in het Brabantse Helmond. Het kantoor onderscheidt zich van andere locaties door een avond in de week tot negen uur open te zijn en een gastvrouw te hebben die de bezoekers ontvangt.
Pieter-Paul Saasen, partner bij BDO en manager van de BDO-locaties in Eindhoven en Helmond: "We beogen echt een ontmoetingsplek voor ondernemers te zijn. Zo organiseren we er lezingen en presentaties met andere lokale dienstverleners en bieden we bezoekers vrije toegang tot internet en ons kenniscentrum. Overigens verliezen we onze kernactiviteit - advisering - niet uit het oog, onze klanten blijven hier gewoon met hun eigen adviseurs afspreken."
Volgens BDO past het Business Point in het streven van het kantoor om oplossingen te bedenken die klanten helpen vrij te ondernemen. Eind 2009 lanceerde het kantoor al het online accountantskantoor BDO Direct.
Gerelateerd

Bestuurders bij vertrek vooral lovend over Countus Groep
Accountants- en adviesorganisatie Countus Groep maakte vlak voor de feestdagen bekend dat Bob Seemann en Dijan Bruins vertrekken als raad van bestuur van Countus....
Revival van de dorpsaccountant 2.0
Jarenlange schaalvergroting verdreef de accountant van het platteland naar de stad. Maar de laatste jaren maken dorpsaccountants een comeback. In een nieuwe vorm,...

Benchmark Accountancy: Groei, arbeidsmarktkrapte en tariefstijgingen
De bevindingen uit het jongste benchmarkonderzoek van Full Finance wijzen op een gematigde groei van accountantskantoren, maar ook op enkele zorgpunten zoals arbeidsmarktkrapte...

Brits PwC wil medewerkers vaker op kantoor zien
De Britse PwC-organisatie heeft via een memo de 26.000 werknemers gemeld dat de organisatie een strenger hybride beleid gaat voeren als het gaat om kantoorbezoek....
De klant is geen koning meer
De hoge werkdruk binnen accountantskantoren leidt er toe dat niet alleen nieuwe, maar ook bestaande klanten kritisch tegen het licht worden gehouden. De klant waar...