Nieuws

DSM en Sligro Food Group winnaars Prix de Mazars 2010

DSM en Sligro Food Group zijn de winnaars van de Prix de Mazars 2010, de publieksprijs voor het beste jaarverslag van beursgenoteerde ondernemingen. Beide bedrijven hadden de beste scores in het door accountantskantoor Mazars gesponsorde internationale onderzoek.

Uit het onderzoek blijkt dat de scores voor het uitdagende karakter en het geloofwaardig zijn van de combinatie van doelstellingen en strategie bij de genoteerde bedrijven weer op het niveau van voor de crisis zijn. Dit is een teken van het hersteld vertrouwen van de kapitaalmarkt in de genoteerde bedrijven en het economisch klimaat.

Het onderzoek is voor het derde achtereenvolgende jaar gehouden. De respons is weer verder toegenomen met 20 procent tot bijna negenhonderd respondenten, waaronder 251 financiële professionals. Het aandeel buitenlandse respondenten is gestegen van 32 tot 37 procent.

Naast winnaar DSM waren in de categorie 'AEX' genomineerd voor de Prix de Mazars: Akzo Nobel, Corio, Heineken en Randstad Holding. In de categorie 'Overige genoteerde bedrijven' waren dit naast Sligro Food Group: Imtech, Mediq, Nutreco en Vopak.

Het onderzoek is van half juli tot eind augustus 2010 gehouden door Aalt Klaassen. In het onderzoek hebben beleggers, analisten en overige geïnteresseerden zich onder andere uitgesproken over de jaarverslagen van beursgenoteerde ondernemingen. Mazars heeft als hoofdsponsor aan de winnaars op 5 en 6 oktober de awards uitgereikt.

Het onderzoeksrapport is vanaf eind november beschikbaar op www.mazars.nl.

Meer informatie over dit onderzoek:

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.