Deloitte Innovation wint Effie
Deloitte Innovation is in de prijzen gevallen bij de jaarlijkse uitreiking van de Effies, de Nederlandse prijs voor effectieve reclame. De innovatietak van Deloitte Nederland won woensdag een Bronzen Effie voor de interne campagne die heel Deloitte oproept om zelf te gaan innoveren.
De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Doom & Dickson.
Over de innovatiecampagne van Deloitte zegt de vakjury van de Effie: "De case van Deloitte Innovation gaat over een interne campagne die vrijwel 100 procent binnen de muren van het Deloitte-concern heeft plaatsgevonden. De jury moest even wennen aan deze ongebruikelijke inzending, maar kwam tot de conclusie dat de case buitengewoon was. De campagne heeft er voor gezorgd dat Deloitte-medewerkers massaal zijn gaan innoveren".
Wassili Bertoen, director bij Deloitte Innovation, ziet de Effie als een waardering voor het innoveren binnen Deloitte. "Deze prijs is vooral een compliment voor de honderden Deloitters die hun innovatieve ideeën hebben ingestuurd. Zij hebben deze campagne tot een succes gemaakt."
De campagne sprong in het oog door enkele opvallende acties. Eerst werden liften in Deloitte-kantoren omgebouwd tot douches, om medewerkers te stimuleren goede ideeën te gaan ontwikkelen. Vervolgens beloofde ceo Roger Dassen onder het motto 'When you see the light, they see the light' dat Deloitte voor ieder ingestuurd idee een Philip Reading Light beschikbaar zou stellen voor schoolkinderen in Afrika.
De Effie is de belangrijkste reclameprijs van Nederland. In tegenstelling tot andere prijzen op dit vakgebied wordt niet de creatieve uiting beoordeeld, maar louter het effect dat de campagne heeft gesorteerd. Inzenders moeten de effectiviteit van hun campagne cijfermatig onderbouwen.
Gerelateerd

Hoge klanttevredenheid bij accountants- en administratiekantoren, maar wel ruimte voor innovatie
Driekwart van de mkb-ondernemers geeft hun accountants- of administratiekantoor een rapportcijfer 8 of hoger voor de algemene kwaliteit van de dienstverlening. Wel...

Leren innoveren als DNA van de accountant
Er zijn veel uitdagingen voor accountants. Innovatie kan helpen deze te overwinnen.

Veel accountantskantoren passen werkprocessen aan door groeiende vraag naar advies
De vraag naar advieswerk groeit, maar accountantskantoren hebben door de krappe arbeidsmarkt moeite om mensen vrij te spelen en op te leiden voor advieswerk. Om...

Luc Versteijlen RA finalist Audit Awards
Tijdens de jaarlijkse Audit Awards worden in drie categorieën prijzen uitgereikt aan pioniers binnen audit. Luc Versteijlen, auditpartner Qconcepts, is door een...

Onderzoek Hyarchis: AI belangrijkste ontwikkeling voor toekomst accountancy
Artificial Intelligence (AI), de aanscherping van wet- en regelgeving en data en digitalisering zijn de belangrijkste trends en innovaties die van invloed zijn op...