Nieuws

NOvAA wint communicatieprijs met 'The Letter'

De NOvAA-internetgame 'The Letter' is bekroond met de Grand Prix Webcommunicatie. De eerste prijs werd behaald in de categorie campagnes. De Grand Prix Webcommunicatie is een jaarlijkse competitie van Logeion, de beroepsvereniging voor communicatie.

Het juryrapport prijst de vormgeving van de website, die is toegespitst op de doelgroep: "Met moderne videobeelden, foto's, tekst, muziek en aansprekende hoofdpersonen ervaart de speler het beroep van AA-Accountant. Ook mobiele telefonie en Hyves spelen een belangrijke rol in The Letter..... Zo ontdekt de doelgroep dat het vak van AA-Accountant niet alleen draait om cijfers, maar ook voor een groot deel om communicatieve vaardigheden." 

Volgens het juryrapport kunnen andere organisaties leren van de aanpak van de NOvAA: "Door in hun arbeidsmarktcommunicatie de uitersten op te zoeken met een uitgekiende combinatie van persoonlijke communicatiemiddelen, kunnen organisaties een jongere doelgroep effectief aanspreken. Hierbij is het essentieel dat de informatie die ze verstrekken een realistisch beeld van de werkelijkheid geeft, zoals de NOvAA doet met The Letter. Zo blijft de organisatie geloofwaardig en komen jongeren die kiezen voor de NOvAA Praktijkopleiding niet voor onaangename verrassingen te staan als ze beginnen met de opleiding of met hun baan als AA-Accountant." 

The Letter is onderdeel van de campagne AA-Worden, die sinds 2002 wordt gevoerd. Deze campagne is gericht op hbo-studenten in een financieel-economische richting. In de eerste speelronde die liep van september 2008 tot januari 2009 speelden 1.200 studenten de game. De tweede speelronde, die begon op 13 maart, kent inmiddels 900 deelnemers. 

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.