Nieuws

Innovatiefabriek Deloitte maakt honderden initiatieven los

Sinds de Deloitte Innovation-campagne vorig voorjaar van start ging, hebben medewerkers van het accountantskantoor al driehonderd voorstellen voor nieuwe diensten ingediend. Zestien daarvan zijn geselecteerd voor een marktintroductie. Op vier daarvan zijn al klanten afgekomen.

Dat stelde directeur Waili Bertoen van Deloitte Innovation, een aparte BV voor het stimuleren van vernieuwing in het dienstenpakket. In de Telegraaf legt hij uit hoe Deloitte haar innovatie vormgeeft. Medewerkers worden uitgedaagd hun ideeën in te sturen. 

De meest veelbelovende inzenders krijgen het verzoek een beknopt businessplan te schrijven. Een team binnen Deloitte beoordeelt dat op haalbaarheid, waarna de indieners van de meest perspectiefrijke voorstellen een cursus krijgen om hun voorstellen tot volwaardig businessplan uit te werken. 

Door mee te doen aan dit initiatief scheppen medewerkers van Deloitte ook kansen voor zichzelf, aldus Bertoen. Als voorbeeld noemt hij een jonge medewerker die een plan beschreef voor een online customers intelligencedienst, waarmee bedrijven wereldwijd reacties op internet op hun producten kunnen bijhouden. Deze jongeman werkt nu fulltime op de door hem zelf ontwikkelde nieuwe dienst.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.