Aanbeveling VFI methode 'toerekening kosten beheer en administratie'
De algemene ledenvergadering van de VFI, de branchevereniging van landelijk wervende goede doelen, heeft op 13 december 2007 besloten tot een aanbeveling aan de leden van de VFI over de toepassing van de nieuwe Richtlijn 650 voor wat betreft 'toerekening kosten beheer & administratie'.
De nieuwe Richtlijn 650 voor fondsenwervende instellingen van de Raad voor de Jaarverslaggeving is vanaf 1 januari 2008 verplicht gesteld.
In het model van de staat van baten en lasten is een afzonderlijke post toegevoegd voor kosten 'beheer en administratie' (B&A).
De aanbeveling van de VFI is enerzijds bedoeld om te voorkomen dat elke instelling zelf het wiel moet uitvinden en anderzijds om te komen tot voldoende uniformiteit en daarmee betere vergelijkbaarheid en transparantie. Vanwege die vergelijkbaarheid wordt van elke lidinstelling verwacht dat men de aanbeveling volgt.