BDO opent 'digitaal accountantskantoor'
BDO opent deze maand haar virtuele accountants- en advieskantoor. Dankzij de portal 'mijn BDO' krijgen klanten digitaal toegang tot de dienstverlening van het kantoor.
Na een eerste gefaseerde introductie moet het online accountantskantoor in de loop van 2008 bereikbaar zijn voor alle klanten. Met de lancering van 'mijn BDO' zal het online kantoor deze maand voor het eerst in zijn geheel functioneren. Eerder werden al onderdelen in gebruik genomen.
Met het openen van de klantportal vormen de ‘drie in elkaar grijpende cirkels' van intranet, internet (www.bdo.nl) en extranet (‘mijn BDO') samen het Kantoor van de Toekomst, aldus BDO in een persbericht. In het klantdeel 'mijn BDO' van het digitale kantoor vindt elke klant een overzicht van de diensten die hij afneemt bij BDO.
"In feite is deze dienst vergelijkbaar met een omgeving voor internetbankieren", stelt Alexander Leppink, manager business development. "De klant krijgt toegang tot een virtueel BDO-kantoor dat zeven dagen per week en 24 uur per dag inzicht biedt in bijvoorbeeld salarisstroken, rapportages en aangiftes, en toegang geeft tot online diensten zoals Online Boekhouden, Online Salaris, de online adviesdiensten en online tussentijdse
rapportages."
Via nieuwe communicatie-tools kan de klant ook in contact treden met zijn adviseur. "De klant kan zien of zijn of haar BDO-adviseur ook online is en direct om advies vragen", aldus Leppink.