Nieuws

Groei De Keijzer Nipius & Co door alternatief wervingsbeleid

Het accountantskantoor De Keijzer Nipius & Co is in anderhalf jaar bijna zeventig procent gegroeid door te werven onder allochtone medewerkers. Een kwart van de medewerkers is zelf of via de ouders afkomstig uit een niet-Westers land.

Dat staat in het tijdschrift Personeelbeleid. HR-manager Anne Wagenmans zegt daarin dat werven onder deze doelgroep een mogelijkheid is om te ontkomen aan de wervingskracht van grote kantoren.

"Als klein kantoor hebben wij niet de naamsbekendheid zoals KPMG, Ernst & Young, Deloitte en PricewaterhouseCoopers. Deze big four accountantskantoren hebben een grote aantrekkingskracht op afgestudeerden van financiële opleidingen."

Wagenmans wijst er op dat in Amsterdam, waar het kantoor is gevestigd, zeventig procent van de studenten bedrijfseconomie en accountancy van het niveau HEAO van allochtone afkomst is. Met speciaal beleid zoals taalcursussen probeert het De Keijzer Nipius & Co voorts in te spelen op de allochtone doelgroep. Uitzonderingen zoals vrije dagen op het Suikerfeest zijn echter niet aan de orde.

Gerelateerd

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvang elke werkdag (maandag t/m vrijdag) de laatste nieuwsberichten, opinies en artikelen in uw mailbox.

Bent u NBA-lid? Dan kunt u zich ook aanmelden via uw ledenprofiel op MijnNBA.nl.