Tegen de stroom in
Opvallen als accountantskantoor, ga er maar aan staan. Onderscheidend vermogen tonen, zo klinkt het overal. Maar hoe doe je dat?
Saskia Kerkhof is onafhankelijk organisatieadviseur en trainer. Haar specialiteit: organisaties in beweging brengen bij het verbeteren van hun klantgerichtheid en onderscheidend vermogen. Ze geeft advies over de aanpak, begeleidt bij de uitvoering en geeft vaardigheidstrainingen.
Voordien werkte ze jarenlang bij een communicatieadvies en -trainingsbureau. Daarnaast rondde zij in 2012 cum laude een postdoctorale master in management consultancy af aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit. Contact: info@reizenderwijs.net.
Opvallen als accountantskantoor, ga er maar aan staan. Onderscheidend vermogen tonen, zo klinkt het overal. Maar hoe doe je dat?
Waarom 'softe' doelen voor 'harde cijfermensen' een goed idee zijn.
Waarom een breed scala adviesdiensten voor accountantskantoren niet werkt. Plus: drie tips.
De accountancy is wakker aangaande het onderwerp 'advieskantoor van de toekomst'. Er moet iets gebeuren, zoveel is duidelijk. De consultancybranche is ook wakker.
Accountants zijn 'in transitie' naar een advieskantoor, las ik onlangs. De klant moet nu echt centraal komen te staan en medewerkers moeten adviseurs worden. Niets...
Accountants moeten de 'toon aan de top' bespreekbaar maken. Het NBA-rapport 'Het Boegbeeld als Voorbeeld' maakt duidelijk dat ze dit wel willen, maar hun goede voornemens...
'Onze boodschap aan de klant is nou eenmaal niet altijd leuk.' 'We moeten juist niet zoveel meebewegen met de klant.' 'Zorgvuldigheid gaat voor commercieel belang.'...
'Klantgerichtheid accountantskantoren onder de maat', berichtte deze site onlangs naar aanleiding van een promotieonderzoek. Vreemd. Ik moet de eerste accountant...