PwC vaart mee met 21ste Canal Parade
PwC vaart aanstaande zaterdag met een eigen boot mee in de Canal Parade.
Het is de zevende keer dat PwC'ers vertegenwoordigd zijn op de feestelijke botenparade, en de enige van de big four die meevaart. Voor het tweede jaar op rij doet PwC dat met een eigen boot, dit jaar samen met PwC Duitsland. PwC is tevens sponsor van Pride Amsterdam 2017.
Jolanda Lamse, lid van de raad van bestuur van PwC en verantwoordelijk voor personeelsbeleid: "Net als vorig jaar sponsoren wij Pride Amsterdam omdat we het belangrijk vinden dat iedereen zichzelf kan zijn. Privé maar ook op je werk. Dat is ook het thema van onze boot: I can be myself @ work. Iedereen moet zich op de werkvloer vrij kunnen voelen te laten zien wie hij of zij is. Helaas is dit ook in Nederland nog niet voor iedereen even eenvoudig of vanzelfsprekend. Door hier aanwezig te zijn, laten we zien dat wij bij PwC geloven dat diversiteit in organisaties een kracht is."
Het ontwerp van de boot laat dertig portretten zien van PwC'ers die achter de boodschap I can be myself @ work staan. Niet alleen het LGBT-netwerk van PwC is vertegenwoordigd op de boot, maar ook het vrouwennetwerk, het multiculturele netwerk, en het netwerk van medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt. Daarnaast varen er diverse bestuurders mee, waaronder Jolanda Lamse zelf.
Lamse: "Diversiteit is voor onze organisatie enorm van belang. Als collega's zichzelf kunnen zijn ontstaan verrassende inzichten en innovatieve en onconventionele oplossingen voor onze klanten. Daarvoor moet je je wel thuis kunnen voelen op de werkvloer, oftewel een inclusieve cultuur hebben."
Gerelateerd

Vitamine A: Diversiteit, inclusie en het DNA van Deloitte
In de nieuwste aflevering van Vitamine A gaat host Sven Budding in gesprek met Mariëtte Los, chief human resources officer (CHRO) bij Deloitte Nederland. Zij is...

Is de emancipatie nu 'af'?
Marjan Heemskerk vraagt zich af of Internationale Vrouwendag nog steeds nodig is.

Strijdbare stemming op Internationale Vrouwendag NBA: 'Choose your battles'
De wereld heeft behoefte aan change agents. Vrouwen, maar ook mannen, die als rolmodel kunnen fungeren en anderen inspireren om inclusie en diversiteit verder te...

Meer bedrijven geven openheid over man-vrouwverhouding in top
Ruim vierduizend Nederlandse bedrijven hebben afgelopen jaar gerapporteerd over de man-vrouwverhouding in de top en subtop van hun bedrijf. Dat zijn er ruim duizend...

Loonkloof in mkb neemt af, inkomen van mannen nog wel hoger
Het modale salaris van mannen bedroeg in januari 2025 € 3.736,52 per maand. Bij vrouwen ligt dit op € 3.433,48 per maand, een verschil van 8,1 procent. Begin 2024...